Randomination

keep it real! I'm front'n
Yasmin II
Yasmin
Ikmal Edris
Kit
war
Wira
Sabree
jumpingJane
Armand
Guo
Amad Eimang
Raj
Abby
Ted
Ina
Nadia
Caryn
Hati Batu
Izwan Azrul
Haider
Gidong
© 2008 gdjock@yahoo.com
Saturday, July 15, 2006
"Pon dah meniggal..."
Smlam lepas kuar dari cc, aku balik bilik. Tengah lepak-lepak baca majlah Starz, si Azam datang. Dia ni main ragbi, dan kadang-kadang main hoki jadi keeper. Dia ckap dia duduk bilik ni. So aku cakap compartment kat depan tu kosong, duduk la kat situh. Lepas tu aku borak- borak ngan Azam. Dah boring borak-borak aku pi bilik Abe. Tengok-tengok doa tengah layan Shawshank Redemption, movie yang aku ngan dia dah berapa juta kali tengok. Dia sekarang duduk ngan foreigner Afgan 2 orang, patut la buka movie suara pelan je. Kalo tak nak pecah gegendang telinga! Abis tengok movie, aku tengok pulak gambar-gambar diorang pi Gunung Tahan hari tu. Jeles pulak aku tak pegi. Aku nak berehat dari naik-naik gunung ni. It is taking too much of my time. Lepas tu aku ngan dia pi kuar makan kat Highway, dan aku terpaksa bayar sebab dia takde duit. Tak kisah, nanti bayar double including riba'. Abis makan aku tido.

Aku bangun pukul lebih kurang pukul 4.16 petang. Lepas tu aku mandi, and pi makan. Beli paper the Malay Mail skali sebab berita-berita kat situ cambest jer. Abis baca teringat pulak aku nak kuarkan duit. "Mintak-mintak mak dah masukkan duit..." getus hatiku (ewah!). Dalam pejalanan nak pegi ATM tu, aku jumpa ngan Naim.















Pon, dan rakan-rakan masa jamuan makan Engin.

Dia cakap kat aku Pon dah meninggal. Aku tekejut beruk masa tu. Innalillahi Wainnailaihi Roji'un... Lepas tu aku try call Oca, tak dapat. Aku call Poji pulak, dia angkat. Aku tanya kat dia pasal arwah. Dia cakap, arwah meninggal accident semalam (14/7) kat Chini, Pekan Pahang. Dia baru je amik mayat Pon kat Hospital Pekan dan sekarang budak-budak lain dah blah. Dia dah ada kat Kuantan. Aku tak boleh nak tanya lebih-lebih sebab credit aku pun dah tinggal seciput. Lepas luarkan duit, aku call Boboy pulak pasal arwah. Dia ada kat rumah, and dia tak tau lagi.

Pon jenis yang baik dengan suma orang. Terrer main bola, dan kuat jamming. Dia ni perangainya lebih kurang macam seniman gak la. Dulu slalu gak lepak kat billik aku, sebab ada Poji dan Budi. Pon ngan Budi ni sepupu ke sedara... lebih kurang camtu la. Kalo jumpa kena cakap longat utara, sebab diorang ni suma orang utara.
















Pon ni rajin gak naik gunung. Yang kanan skali tu Abe.















Pon bersama pasukan Super CM, pasukan yang agak otai dalam liga engin suatu masa dahulu.

Aku tak penah terfikir dia pergi dulu. Infact aku tak penah ter-imagine yang ada antara kitorang yang pegi dulu. So bila berita ni sampai kat aku, aku amat terkejut. Tapi nak buat camna. Yang pergi tetap pergi jua. Sebagai member, cuma doa saje yang mampu dikirimkan.




Saiful Adzli
1981~2006
Al-Fatihah
posted at 7:13 PM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Every Man For Himself

“Count your smiles instead of your tears; Count your courage instead of your fears.”

~ Unknown

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

~ Maya Angelou

“The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage.”

~ Thucydides

“Everything becomes a little bit different as soon as it is spoken out loud”

~ Hermann Hesse





Advertisement / I'msellingout
Image Hosted by ImageShack.us
Debt Consolidation