Randomination

keep it real! I'm front'n
Yasmin II
Yasmin
Ikmal Edris
Kit
war
Wira
Sabree
jumpingJane
Armand
Guo
Amad Eimang
Raj
Abby
Ted
Ina
Nadia
Caryn
Hati Batu
Izwan Azrul
Haider
Gidong
© 2008 gdjock@yahoo.com
Tuesday, July 25, 2006
Sultan Pahang

Smalam aku masuk cc tapi susah giler nak masuk dalam blogger. So, aku just check emails and whatnot. Aku smalam tak buat pape pun. Petang turun training. Coach smalam suruh si Wan dan rakan-rakan veteran lain test aku. Smalam aku jadi lembab sikit. Masa mula-mula main tu ade gak budak-budak ni test goal, pastu si Conan budak baru pukul bola kena lengan aku. Aku tak perasan pun dia nak pukul, tak alih-alih rasa sakit. Nasib baik ada pad lengan, kalo tak mesti lagi sakit giler. Masa mula-mula tu tak rasa sakit sangat, tapi pagi tadi sampai sekarang rasa sengal makin kuat.







Hari ni dalam berita kecoh pasal half-sister of Sultan Pahang kena tikam sampai mati dengan anak dia sendiri. Masa tu anak dia tengan high designer drug. Ntah ice ke, ecstacy ke ape ke aku pun tak pasti. Sultan Pahang memang sedih giler. Sultan Ahmad Shah ni memang baik giler. SUltan berjiwa rakyat. Main bola pun power. Dulu masa aku sekolah kat Pekan tu, slalu gak jemput budak-budak sekolah baca Yasin atau berbuka kat Istana Pekan. Masa sembahyang Jumaat pun dia slalu ada, dapatlah aku bersalam dengan Tuanku. Pernah sekali tu, masa tu kitorang baru balik sembahyang Jumaat, nak lintas jalan. Lepas tu konvoi Sultan Pahang (tuanku drive sendiri kereta dia kat depan sekali) tiba. So, kitorang pun berhenti la, nak bagi Sultan lalu dulu. Tiba-tiba tuanku pulak yang berhenti, signalling us untuk lintas dulu. Aku masa tu kat depan sekali. Memang nampak jelas tuanku yang drive kereta tu. Kitorang lambai, tuanku lambai balik. Memang respect kat tuanku! Apapun, takziah buat Sultan dan keluarga.

Berita lain pulak, pelakon Hani Mohsin mati di Terminal Subang. Dengar-dengar pasal sakit jantung. Aku pun tak minat sangat dia ni, saje je letak sini, buat penambah ruang blogging aku.
Lepas ni plan aku nak jumpa lecturer. Hope everything will be allright.


posted at 1:15 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Every Man For Himself

“Count your smiles instead of your tears; Count your courage instead of your fears.”

~ Unknown

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

~ Maya Angelou

“The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage.”

~ Thucydides

“Everything becomes a little bit different as soon as it is spoken out loud”

~ Hermann Hesse





Advertisement / I'msellingout
Image Hosted by ImageShack.us
Debt Consolidation