Randomination

keep it real! I'm front'n
Yasmin II
Yasmin
Ikmal Edris
Kit
war
Wira
Sabree
jumpingJane
Armand
Guo
Amad Eimang
Raj
Abby
Ted
Ina
Nadia
Caryn
Hati Batu
Izwan Azrul
Haider
Gidong
© 2008 gdjock@yahoo.com
Thursday, July 05, 2007
Foreigner BODOH!

Tekanan bekerja semakin terasa. Semalam jer 2 org budak palestine aku maki. Dan hari ni pulak 2 djibouti kena maki dengan aku. Memang susah gak nak memaki orang dalam english ni, sebab aku tak boleh berfikir bila aku marah.


I am the nicest person. Korang boleh tanya la kat saper2 yang kenal aku (kecuali Za-you know I'm a notty notty boy), yang aku ni memang baik. Tak banyak cakap dan follow je cakap orang. Aku lebih kepada pengikut yang baik daripada pemimpin yang baik. Aku psycoanalysis diri aku sendiri, dan aku rasa aku tau apasal aku jadi camni. Sebab aku malas nak bercakap. Bila kita argue, cakap orang kita terpaksa counter argue dia dengan percakapan. So, daripada aku membazir air liur, baik aku folo jer. Kalau aku tak suka task yang diberikan kat aku, aku cakap aku akan buat tapi aku tak buat pape. Biar benda tu tak jalan, dengan ini dendam akan terbalas dengan lebih efektif dan menyucuk lebih mendalam. Tapi kadang-kadang kalo aku taktahan, aku sebur la balik. U dont want me to get mad. Seriously...


Aku selalu dengar orang cakap orang Malaysia (khususnya orang melayu) ni tak guna, lembab dan sebagainya. Orang yang cakap macam tu tak pernah dealing dengan orang asing. Tak pernah rasa culture bangsa lain. Sini aku nak citer sikit la pasal foreigner ni sebab aku hari-hari dealing dengan diorang ni. Foreigner ni, khususnya yang duduk kat Malaysia ni selalu fikir yang diorang ni bagus sangat. The choosen one. Diorang ni degil nak mampus. Tak nak dengar cakap orang. Bodoh sombong dan bodoh yang teramat sangat sangat. Tak sedar negara sendiri kucar kacir, lepas tu menumpang kat negara orang, buat macam negara sendiri. Patut la diorang ni tak maju. Yang hitam perasan macam nigger hip hop, dan orang arab/european-muslim pulak perasan white. Mungkin yang baca rapuan aku ni cakap aku racist, tapi korang duduk la dulu dengan diorang, than korang bole judge sendiri. Nasib baik negara diorang berperang, bunuh sesama sendiri. Memang bilangan diorang patut dikurangkan. God works in mysterious ways.


Anyway, today aku dapat rubber stamp yang ada nama aku. First time aku dapat. Rasa cambest la pulak.


Dan sekarang aku tengah berehat dari membuat kerja yang banyak macam haram ni dan rasanya aku nak kena sambung balik.

Labels: ,

posted at 11:12 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Every Man For Himself

“Count your smiles instead of your tears; Count your courage instead of your fears.”

~ Unknown

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

~ Maya Angelou

“The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage.”

~ Thucydides

“Everything becomes a little bit different as soon as it is spoken out loud”

~ Hermann Hesse





Advertisement / I'msellingout
Image Hosted by ImageShack.us
Debt Consolidation