Randomination

keep it real! I'm front'n
Yasmin II
Yasmin
Ikmal Edris
Kit
war
Wira
Sabree
jumpingJane
Armand
Guo
Amad Eimang
Raj
Abby
Ted
Ina
Nadia
Caryn
Hati Batu
Izwan Azrul
Haider
Gidong
© 2008 gdjock@yahoo.com
Saturday, July 19, 2008
Update

Lama dah tak tulis dalam BM. Ye la english aku pun berterabur sebenarnya, tapi bak kata orang practice makes perfect kan. Kalo aku tak guna langsung, gerenti hilang segala skil aku dalam english, macam aku hilang skil aku dalam bahasa arab. Dulu tu paham la jugak kalo orang cakap dalam lughah arabiyah kat aku, tapi sekarang bila orang cakap arab, jawabnya menganga je la.

Hidup aku kat opis dah jadi macam sial. Rasanya hari-hari macam main mind games ngan boss aku yang laknat tu. Aku rasa dia dah tau yang aku benci kat dia. Jadi sekarang ni, kitorang memang hari hari saje cari pasal antara satu sama lain. Memang la kalah sikit sebab dia orang nombor satu dalam opis dan aku orang nombor dua, tapi lantak ko lah. Walaupun umur dah mencecah separuh abad, perangai perasan macam anak dara muda jelita. Tergedik gedik macam diri tu laku lagi. Padahal dah menopause. Kalau cun tu bole la consider lagi, ini dah la muka tak siap, kerja nak mengutuk orang je (walaupun dia tak megutuk aku depan-depan, tapi hari-hari nak dengar dia mengutuk orang mana bole tahan. Saja nak api-apikan budak-budak opis biar membenci orang tertentu). Patut la tak kawin lagi, perangai sundal mengalahkan... korang pikir la sendiri. Aku malas dah nak cakap. Ntah bila dia nak berambus. Hidup menyusahkan orang.

Hari ni aku baru tau yang member aku dah sebulan kematian emaknya. Aku baca blog dia pun sedih giler. Dah la dia memang kamcing ngan mak dia. Nasib baik ada boyfriend dia tempat dia mengadu kasih. Aku memang tak dapat bayangkan kalau mak aku yang pergi dulu. Pernah gak aku termimpi yang mak aku mati, dan dalam mimpi aku tu aku menangis setiap saat. Memang tak boleh bayang beb... boleh jadi gila. Jadi kepada Yus, aku tak boleh cakap yang aku paham keadaan ko, sebab aku memang tak dapat nak pikir hiba kehilangan orang yang paling kita sayangi dalam dunia ni. Yang aku boleh cakap, tak ada sesiapa yang kekal melainkan-Nya sahaja. Kita buat perancangan dan Tuhan ada rancangan-Nya, dan sesungguhnya rancangan Tuhan lebih hebat. Semoga ko tabah dan redha di atas pemergiannya. Hidup ni pun tak lama, ada rezeki korang akan berjumpa semula di alam yang lain.

Labels: ,

posted at 12:17 AM  
1 Comments:
  • At Saturday, July 19, 2008 8:27:00 AM, Blogger green man said…

    heck.. i was thinking/dreaming the same thing yesterday. i cried myself to sleep.

    i wanna go home and be with mommy! :(

    i can't help thinking who would then love me as much as my parents when they're gone? i don't see myself getting married soon and hoping to be loved by a total stranger is such a gamble.

     
Post a Comment
<< Home
 

Every Man For Himself

“Count your smiles instead of your tears; Count your courage instead of your fears.”

~ Unknown

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

~ Maya Angelou

“The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage.”

~ Thucydides

“Everything becomes a little bit different as soon as it is spoken out loud”

~ Hermann Hesse





Advertisement / I'msellingout
Image Hosted by ImageShack.us
Debt Consolidation